22.juni

Imorgon är det midsommarafton, och som vanligt jobbar jag och sen är hemma. Ensamma med J. Ingen att fira med. Trött att höra andra prata om sina fester och vad de ska göra. Jag tror( trodde) att han ska åka till sin offer över midsommar, men hans bil var kvar på eftermiddagen vid parkeringen. Kanske har han nu åkte redan, eller åker imorgon. Eller kommer han vara hemma... det vet inte jag. Det är jobbigt fortfarande, att kämpa genom det alldeles ensamma. Vissa dagar tar jag det lugnare, och vissa dagar kan jag gå undan helt. Jag undviker att vara ute hemma, vill inte träffa folk inte alls. Idag kom hem, var ute en liten stund med C. Senare måste gå ut och vattna, men tar det senare, när det är mörkare. Det växer hemma, det kommit fler tomater, men inte än blivit röda. Inga riktiga gurkor heller. Men massor av jordgubbarna nu, plockar varje dag lite. Tiden går för snabbt, sommaren är här, känslorna är upp och ner hela tiden. Det är tufft. J träffade sin pappa en dag, det hade gått bra. Han vill åka med henne utomlands med henne under sommaren, men inte än bestämt. Och hon började läsa körkortsboken, hon är bestämt att ta körkort när hon fyller 18. Hennes pappa har tagit ansvaret att övningsköra med henne men inte mycket körning alls nu. Jag har inte möjlighet att ta denna ansvaret för att övningsköra med henne. Jag önskar att har bättre ekonomi, men är i botten hela tiden, och lånar nästan varje månad nu att klara mig. Det är så jobbigt, och det bir värre när hon blir 18. Då måste leva bara med mitt lön för allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0