20.oktober

Fortfarande utan dator, det är väldigt tufft och jobbigt. Tiden bara går, kämpar. Det känns jobbigt som vanligt alltid när jag ser honom med någon annan. Det svider i hjärtan så djupt. För några dagar sen kom jag hem och såg honom vid vägen bredvid en parkeringsficka. Han stod och plockade skräp. Men är säker att han såg mig komma och gömde bara där. Jag tittade inte mot honom men såg ju hans jacka. Han skulle hälsat som vanligt sista tiden men nej. För att han har ju ny tjej så hälsar han inte mig ju. Det är så sjukt hur han beter sig. När jag såg honom med den ny tjej, de kom ut i bilen och gick in till honom. Utanför satte de tanterna ( en av de pratar med mig). De måste ha mycket att prata om nu när han har redan någon ny, en månad efter han gjorde slut med den andra. En månad mellan. Ingen normal och frisk människa går inte direkt till nytt förhållandet. Nu är det bara vänta när den tant kommer prata med mig här ute. Det har gått nästan 1 år och jag är inte kommit så långt. Det är upp och ner hela tiden. Jag söker stöd från gruppen och jag får en del. Sist var en som skrev att läsa om anknytningsteorier, och det stämmer med det hur man är efteråt den giftig relation. Jag är traumabunden fortfarande till honom och att läka från det tar tid, läste att vanligtvis mellan 1-3 år. Jag känner att det tar lång tid för mig att bli läkt av de djupa sår. Idag har jag ny möte med terapeut på eftermiddagen. Jag läste i min journalen att planering är ca 5 samtal. Är det allt jag får därifrån. Vad gör jag vidare om det inte räcker. Jag vet ju själv vad jag måste göra men det är skitsvårt. Jag vill bli fri, jag vill vara ute i skogen utan jag tänker på honom utan att känner hans närvaro. I ett år har inte jag kunnat gå till skogen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0