7.Oktober

Det är lördag, hemma efter jobbet. Laggar middag. På morgonen var jag redan på gym. Det känns så bra i kroppen, att träna före jobbet. Igår hade första samtal med den nya terapeuten/ kurator. Jag var så nervös, så rädd att börja prata igen om vad jag gått genom. Det var en man, och han hade rätta erfarenheter och kunskaper, han gav mig goda råd, och även visade några förklarningar. Jag har de nu på kylskåp att en påminnelse. Vi pratade även om brevet som jag skrev, Och även han undrade hur den terapeut tänkte att skicka brevet till honom. Han skulle aldrig råda någon att skicka brevet. Att bränna det är den enda man kan göra. Jag berättade hur jag hade planerat vilken datum och var jag ska bränna brevet. Han sa direkt nej, du ska inte välja någon datum och plats, du bara bränner brevet och han sade att skulle bränna igår kvällen, men det blåste så mycket igår, så sparade den ikväll. Jag ska bränna brevet nu när det är mörkt, vid min i lilla grillen. Det kommer vara tufft, Cc frågade för ett tag sen att höra av mig om behöver stöd, och min plan var ju bränna brevet vid grillplatsen. Men nu tänker vad terapeut sade, att inte välja någon datum och plats. Det är tydligen den att man kommer ihåg, datum och plats i framtiden, och det känns inte rätt. Jag måste vara stark när jag ska göra det. Idag hade dagen för ett år sen, när jag åkte med honom till Gottkärr, det kom upp minne. Jag blev så känslig och skrev en inlägg om fick en del reaktioner redan. Jag måste vara försiktig vad jag lägger upp där. En dag i taget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0