26.aprill

Det är äntligen freda och är ledig. Det känns som vanligt, men just  nu är det bara off. Jag såg innan hans bil utanför Maxi, så att fick hela tiden kolla runt om han är där någonstans. Men hade tur och såg inte honom. Att vara så spänd hela tiden om han är där, hela kvällen känns så nere. Men... hade arbetsintervju, och det gick helt underbart. Jag ska provjobba den 7 e maj, men det känns att har fått extrajobb. Det är lättnad för mig, att kunna andas ut. Och inte vara så orolig hela tiden. Det finns hopp för mig kvar. 
J är inte hemma, hon åkte till pappan, hon bestämde och bokade själv tåg, jag var inte hemma och såklart hon hade missat tåget, så tåg senare:Nu är hon framme hos pappan, men han slutar kl 19, så fick hon åka hem själv från centralen. Hon är mer och mer självständig och ta sina egna beslut. På söndag ska hon åka hem efter lunch. Så är jag utan henne hemma helgen. Det är tungt såklart. Men har en del att göra hemma. Jag måste fixa uteplatsen under helgen, det är ogräs som ska dras upp nu och ,måste börja vattna också. Det blir varmare nästa veckan. Och fick även ledigt på lördag. Så att kan ta det lugnt, men kommer bli en jobbig dag. Och vill bara vara mig själv, väntra inga meddelanden, samtal, kommer helt hålla mig borta och stänga av mobilen. Vet inte än om kan köpa utemat, idag handlade redan för ca 400kr, det måste räcka hela veckan nu. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0