29.aprill

Sista droppen, sista gränsen för denna månad...men en sista dag kvar. Årets värsta månaden för mig, allt bara rasar en bit i taget...jag vet inte om jag kommer ur i denna hål... 
Idag kom nästa oväntade faktura för 8000kr för toastolen som J slog sönder.... som ska betalas slutet av maj, betalar jag inte av kommer det gå direkt till inkassofirman..Var det verkligen den sista droppen, att betala det som jag har inte gjort. Att " spela spel" att jag mår bra. Jag kan närsomhelst att rasa framför andra snarast. Den känsla är fruktansvärt. Jag har ingen att prata med om detta och vet inte hur ska gå vidare. Nu är det bara en hopp som kan rädda mig, och det är den extrajobb, och det kommer betyda att jag kommer behöva jobba nästan varje dag att klara av mig, och kommer inte ha ingen semester heller. Kommer jag får den extrajobb är det min hopp att överleva, men vet inte än hur mycket kan jobba heller. Jag ska börja den 7 maj, och sen får jag se. Min plan var att jobba i maj och juni ca 4 pass i månaden och juli 3 dagar i veckan. Men nu behöver mycket fler pass att klara mig. Nästa månad är jag tvungen att inte betala en faktura nu, och som kommer att hamna hos inkasso direkt, så att kommer behöva betala en extra agift. Jag kan inte heller att kräva J att betala för det, hon kommer inte göra det , och är redan så botten. På lördag kommer jag fylla år, och har ingen energi att beställa något gott att äta, vet inte om jag kan. Jag kommer stänga av mobilen och la den i skåpet, och kommer inte heller att sitta i dator och kolla Fb heller. Det kommer vara en jobbig vecka för mig, och imorgon är valborg och är tvungen att stanna inne hela kvällen. Jag kommer inte att klara av folkmassa, och även den idioten som är här ute säkert går runt .
En dag i taget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0