16.februari

Igår var dagen när J fyllde 18 år, och det gick bra. Hon blev så glad för sina presenter hon fick av mig. Det var en lyckad dag. Hon fick även presnter av en tjejkompis från hennes klass, och även från två till som går paralelklass. Jag har varit orolig om hon har fler vänner att umgås. Men det kändes bra att veta att hon har fler kompisar. Idag slutade hon tidigare i skolan och har bjudit lunch för en tjejkompis som heter Ifraah. Klockan är snart 5 och hon har inte än kommit hem. Hon måste ha trevligt nu efter skolan. Min armbans som jag beställde hade inte kommit och är väldigt besviken nu, det måste komma senast på tisdag. Jag visste inte att det kan ta så många dagarna, jag beställde frakt mellan 5-7 dagar och det har gått idag 6 dagar nu. Dessutom har jag betalat för det. Jag hoppas att den är fin. 
Det känns jobbigt fortfarande med min läkningen, för att D är inte hemma, han åkte i onsdags till sin supply att fira alla hjärtans dag, men det är bara hans kontrollbehöv och att han klarar inte av sin ensamheten, man undrar nu hur länge han spelar med henne, eller hur lång tid det tar att hon kommer se genom hans lögnen och hans sjuka beteenden. Jag tror inte att det ,kommer hålla länge, det gör aldrig hans förhållanden. Han klarar inte av bara med en tjej. Jag jobbar på nu med mig själv, att undvika hela tiden honom här ute , och bara ignorera , att inte se honom alls här ute. Jag hoppas att han ska inte hem nu i helgen, om han skulle komma hem nu, är det säker att han ska ta med henne hit. Jag har ju inte sett henne här med honom, bara en gång såg honom men det var inte alls att jag visste att det var han. Och tänker nu på det att hon blockerade mig nu , för att D har ljugit ihop nu allt möjligt om mig säkert. Men vet att hon blockerade mig samma dag när jag tog bort blockering, det här känns lite sjukt av henne eller av honom. Det betyder bara en sak, hur sjuk man kan vara. Tror han verkligen att jag skulle kontakta henne. Han kommer alltid att vara ensamma. 
Som sagt kämpar jag på med mig att vara stark, men det är inte jag  än. 
På tisdag kommer J åka till sin pappa och komma hem på fredag, jag kommer vara alldeles ensam då de dagarna. Men känner att jag behöver det tiden för mig själv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0