12.januari

Det är fredag och jag känner mig så förstörd helt... För att jag felanmälde toastolen som J slog sönder för flera månader sen. Jag hade ju limmat den men det är öppet igen och idag kom de titta på. Det behövs att byta ut och det kommer vara jag som kommer betala för det, och det kommer kosta mellan 3-5 tusen. Pengar som jag inte ha. Idag pratade med J om det och sade bara att kommer dra de från hennes födelsedagsåpengar jag har " sparat". Hon blev ju sur direkt, men vill lära henne om det hur det är att leva på egen hand. Jag har inte de pengarna , måste dra från kredit , det blir de sista pengarna från kredit. Sen har jag inget extra att använda. Nu får jag hoppas att får extra skatt och även utbetalning från bostadbidrag. Så kan jag klara mig, men det blir tuffare nu och det blir värre när J kommer ta stidenten, då förvinner bostadsbidrag och även underhåll. Det är redan för jobbigt att får ihop allt, de har kommit extrakostnaden för C, under 1 år räknar jag 3500kr. Det blir varje månad ca 300kr extra. J säger bara att byta jobb, och nu känner jag mer och mer pressad att klara av det. Jag måste får en heltidsjobb eller hitta en extrajobb. Jag har inget annat val just nu, och måste börja söka även annan bostad. J drar mest av pengar just nu, hon sparar allt pengar och jag köper till henne för underhållpengar. Och den sista studiebidrag kommer jag dra helt , hon ska inte får den sista pengar. Hon vet nu att måste betala för toastolen, de kommer höra av sig hur det kommer bli och vad kommer det att kosta. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0