31.januari

Tiden går och det känns just nu så tufft det bara kan vara. Det känns så stor klump i magen ..det handlar om bara att kunna klara sig men hur. 
Min pengar är nu slut och tar ut mina sparpengar men det räkcer bara några dagar, säljer sakerna klarar några dagar till.t ta kredit känns inte bättre heller, dessutom väntar nu räkningen till toastolen, om det kommer nu med hyra eller nåt separat faktura. Och så fyller J år, vill ge pengar / som jag egentligen inte har sparat ihop. Det känns bara allt kaos i hela kroppen. Och hennes duschgel, bodylotion är med slut, hur ska jag föklara om hon kan köpa med egna pengar, den klumpen i magen bara äter upp mig. Och läste idag att det kommer höjas hyra igen, över 300kr extra, och måste vänta min lönehöjdningen som kommer gälla från aprill. Jag kollade mina gamla lönebesked och det är ju bara 600kr , det är nästan ingenting. Jag måste kunna jobba mer eller så går jag bara nerförsbacken, Jag hade den sista räddare, den kredit som kommer fösvinna slutet av februari sen är det slut, och ta ut därifrån allt blir det bara värre och skulder bara växer. Jag räknade ihop att har ca 126 tusen skulder, redan så högt upp och sen har csn, kommer inte kunna betala nu i februari, så kommer jag betala extra, pengar som jag inte har. Jag började räkna nu mer pengar, men det är alltid extra utgifter. Och J-s hudvård och allt detta kostar varje månad ca tusen kronor, och hennes mat kostar ju extra, hon dricker ju havredryck, och jogurt som kostar 30kr. Varje månad jogurt 240 kr, bara för det. Jag vet inte ingentig just nu hur jag ska överleva. Jag kommer ansöka ny bostadbidrag nu när hyran höjs och J blir 18. och sen är det vänta hur mycket jag får tillbaka skatt som man får i aprill, men det är så långt dit. Det är bara att hålla ihop och vänta ljusare tider. 
Och idag kollade igen den som skulle jag inte alls kollat, den jobbiga känslan som finns...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0