29.mars

Det är påsk, jag är ensam, firar aldrig påsk. Det är mer att fira med familj, men det har inte jag. Det känns för tomt. För ofta är jag för ensam och känner mer och mer att vänner som haft innan vänder bara ryggen. Ingen som hör av sig, har bara nån men behöver någon som kan lyssna mig. Jag känner mig skadad av D , och det har lämnat kvar spår, mina sår är för djupa och han kommer aldrig mer att höra nånting från mig, men problem är att han har full koll på mig här ute. Jag har märkt nu sista veckorna , att han är inte borta på kvällarna, han har tydligen slutat att träna på gym. Säkert har inte råd mer när hyran höjdes och han har inget jobb. Och han har åkt bort till sin supply, att " leka med" Hur kunde han vara så dum att han trodde att jag ville komma åt henne att varna henne att han tvingade blocka mig, och att han hade koll på mig. Han är ju helt sjuk, och känner att även hon har stora problem och är så sjuk. Han nässlade runt henne direkt när han hade kommit ur sitt förhållandet från sin man. Jag undrar när kommer D bli trött på hennes barn, vet inte hur många hon har, men är säker att hon måste ha barn, efter det jag läste den artikkeln, och det stod några ord om familjliv. Och det kallas när man har barn. De tankarna måste jag kunna släppa. Nu när han är inte här hemma skulle jag kunna gå skogsrunda, men känner ju själv att det kommer inte jag klara av, Jag kan inte göra det. Allt som påminner honom är helt borta. Det finns bara två runda som jag klarar av, det är andra sidan av vägen och lite längre bort från vår runda. Tiden bara rinner i väg så snabbt. Det är snart aprill, och sen maj när jag fyller år. Jag vill inte tänka på det. Jag har innan funderat om ska åka till Malmö eller inte och känner just nu att vi ska åka, för att vet inte om jag kommer kunna åka iväg när jag har semester. Jag sålde en liten sminkväska som var J-s igår, får lite pengar men det kommer imorgon. J slängde den men tog det och försökt att sälja och lyckades nu, för 30kr, bättre att slänga. Hon har själv lärt att sälja sakerna och känns att hon tycker det är bra. Så att hon kan köpa något istället. Nu säger hon att hon inte har vårjacka, men hon har två men hon vill ha något nytt. Jag lever med mina gamla kläderna, köper bara begagnat nu, men oftast helt nya såklart. 
Nu ska ut med C och hämta sista tvätten. J är hos pappa, och jag en ensam med C hemma. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0