3 maj

Det är fedag, en ledig dag. jobbig. Snart ska åka med C att vaccinera henne, sen ska handla. 
Imorgon planerade att beställa sushi, men nu bara känner att det kommer bli för dyrt, när det sliter i plånboken just nu. Så ska göra egen pizza istället. Och kanske ska ta sushi när jag fått lön. Vet inte. Såklart det känns för tufft att klara sig med alla räkningar och det blir värre nästa månad nu. Jag anmälde skada nu och hoppas att behöver att betala bara självrisken men det kommer ta J, för att det var hon som skadade toastolen, och hon måste ansvar nu för allt hon gör. 
Idag var hon så glad på morgonen, hon lyser av glädje. Med sitt liv, och hennes måede har blivit bättre. Hon ska komma hem direkt efter skolan och hon vill baka hemma och hennes bästis från skolan ska följa med. Det känns bra att hon umgås med sina vänner. Själv känner mig så nere nu när jag fyller år, att fira mig ensam är det jobbigaste som finns och efter de när alla kommer fråga hur jag firade, bla bla, men kommer hitta på svaret som alla blir tysta sen. Och nu ploppar in grattis mejl, att köpa den och den, här kommer din present osv. Jag kommer stänga av mobilen imorgon att ingen som kommer kunna nå mig, jag tänker bara på mig själv nu. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0